Nigdy nie masz czasu na nic? 10 porad dotyczących lepszego zarządzania swoim czasem!
Sekretem skutecznego zarządzania czasem jest umiejętność zarządzania sobą, chociaż często myślimy, że nie marnujemy ani minuty naszego czasu w rzeczywistości, jest to dalekie od prawdy i istnieje wiele sposobów, dzięki którym możemy zarządzać sobą bardziej efektywnie, co ostatecznie prowadzi do bardziej efektywnego zarządzania czasem.
Jak lepiej zarządzać swoim własnym czasem?
Aby skutecznie zarządzać czasem, istnieją strategie, których możesz użyć, aby zachować większą kontrolę i złagodzić stres, który odgrywa ważną rolę w skutecznym zarządzaniu czasem.
1. Próba zrobienia zbyt wiele w jednym czasie
W dzisiejszym zabieganym świecie wiele osób chce, aby coś zostało zrobione wczoraj, a to prowadzi tylko do pośpiechu i nieprawidłowego wykonania zadania, prowadzi również do błędów i niedokończonej pracy bez prawdziwego poczucia, że coś się udało z twoim czasem.
2. Brak priorytetów na dany okres
Jest to najczęstsza przyczyna marnowania czasu, aby skutecznie zarządzać czasem musimy dokładnie wiedzieć, jakie są nasze priorytety na dany dzień, nie ustalając priorytetów, spędzamy zbyt dużo czasu na drobiazgach i nie wystarczająco dużo czasu na te ważne.
3. Przerwy
Wszyscy mamy przerwy w naszym dniu, może to być ktoś, kto wpada i pyta, czy masz minutę do stracenia, która zwykle zamienia się w pół godziny lub dłużej. Wiedza o tym, jak skutecznie radzić sobie z przerwami w codziennym życiu, jest niezbędna do zarządzania czasem.
4. Prokrastynacja
Myślenie o tym, co musisz zrobić, zamiast zabierać się do roboty i robić to, jest jedną z największych strat czasu w Twoim dniu, zmniejsz ilość czasu, którą spędzasz na myśleniu, a to pozostawia Ci więcej czasu na robienie.
5. Naucz się mówić „nie”, a zaoszczędzisz dużo czasu
Wielu z nas po prostu nie może powiedzieć słów „nie”, gdy zapytamy, czy coś nam przeszkadza, to zwykle ze strachu przed zdenerwowaniem drugiej osoby, ale jeśli bierzemy na siebie obowiązki innych wtedy odciągasz czas od własnego obciążenia pracą lub zadaniami i zasadniczo okradasz się z tego cennego czasu, co prowadzi do stresu.
6. Bałagan nie pomaga w organizacji własnego czasu
Rozejrzyj się po biurku lub w miejscu pracy, czy wiesz, gdzie wszystko jest? Jeśli zostaniesz poproszony o plik, czy możesz położyć na nim ręce, czy też musisz szukać, aby go znaleźć?, zagracone biurko lub miejsce do pracy to strata czasu.
7. Ustal sobie terminy
Wypracuj rozsądny termin dla konkretnego projektu i upewnij się, że je dotrzymujesz.
8. Zarządzaj swoimi e-mailami i rozmowami telefonicznymi
Tam, gdzie to możliwe, lepiej zarządzaj, kiedy czytasz e-maile i odbierasz telefony, aby nie przerywać ciągle, aby odebrać telefon lub odpowiedzieć na e-mail. Odłóż na bok pewne godziny, kiedy sprawdzasz pocztę i odpowiadasz na nią, to samo dotyczy rozmów telefonicznych, zaskakujące jest, ile czasu można zmarnować w ciągu dnia na zatrzymanie i uruchomienie projektu lub zadania.
9. Korzystaj z terminarza aktywności
Planowanie dnia w terminarzu może pomóc Ci zaoszczędzić czas, planer pozwoli Ci przydzielić zadania do przedziałów czasowych, dzięki czemu możesz zaplanować swój dzień i efektywniej zmaksymalizować czas.
10. Unikaj wielozadaniowości
Rozpoczynanie wielu różnych projektów w tym samym czasie nie jest zbyt efektywnym sposobem zarządzania czasem, spróbuj ukończyć jeden projekt przed rozpoczęciem kolejnego, daje to satysfakcję, że widzisz projekt ukończony i wiesz, że masz osiągnąłeś coś w swoim czasie.
Dla osób, które zainteresowały się powyższym wpisem przygotowano serwis https://www.inwestycyjny.pl/, gdzie publikowane są wpisy z poradami o prowadzeniu własnego biznesu, zarabianiu on-line i nie tylko.